Het keurmerk Nederlandse Veiligheidsbranche bestaat 10 jaar. Deze week is de campagne ‘Een keurmerk van de Nederlandse Veiligheidsbranche. Wel zo veilig’ weer van start gegaan.
Met het keurmerk controleert een onafhankelijke certificeerder beveiligingsbedrijven ieder jaar op vakbekwaamheid, financiële soliditeit, integriteitsbeleid, informatiebeveiligingsbeleid en kwaliteitsbeheer. Ook worden de bedrijven jaarlijks getoetst of ze over de juiste vergunningen beschikken en voldoen aan de Wet Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus.
> Lees ook Nederlandse Veiligheidsbranche start keurmerkcampagne
Keurmerk Nederlandse Veiligheidsbranche
10 jaar geleden riep de Nederlandse Veiligheidsbranche het keurmerk in het leven. Het keurmerk moet opdrachtgevers vertrouwen geven dat ze met een betrouwbaar beveiligingsbedrijf werken. “Dankzij het keurmerk is het vertrouwen in onze sector sterk toegenomen”, beaamt voorzitter Laetitia Griffith. De campagne wordt ieder jaar in juni herhaald. Deze week ging de campagne van start met spotjes op Radio 1 en BNR en met online banners op verschillende websites.