Axis Communications en Canon Inc. werken per 1 september samen op het gebied van hun global sales- en marketingactiviteiten voor het complete netwerkvideoportfolio van Canon. Axis zal de sales- en marketingactiviteiten van het Japanse moederbedrijf overnemen voor de regio’s EMEA en Noord-Amerika.
In de Japanse markt zal Canon (Canon Marketing Japan) zelf de sales en marketing voor het eigen netwerkvideoportfolio blijven doen. Daarnaast wordt Canon Axis-partner om ook het productportfolio van Axis te kunnen verkopen. Dit is een aanvulling op het bestaande partnernetwerk van Axis. Voor de overige Asia-Pacific regio worden de opties voor het verhandelen van de Canon netwerkvideoproducten en -oplossingen nog nader onderzocht.
Verandering laat Canon’s toewijding zien
In 2015 trad Axis toe tot de Canon Group. Sindsdien spraken de partijen vaak over de mogelijkheden om hun uitgebreide portfolio van netwerkvideoproducten en -oplossingen te benutten. “De markt voor netwerkvideo laat consequent grote potentie zien. Axis is als marktleider in deze industrie in de juiste positie om de sales van Canon netwerkvideoproducten op te nemen in ons brede portfolio van producten en oplossingen in EMEA en Noord-Amerika. Deze veranderingen laten Canon’s toewijding zien om een sterke aanwezigheid van Axis op te bouwen in de markt op de lange termijn,” zegt Ray Mauritsson, CEO van Axis Communications.
> Lees ook Canon neemt Axis over voor 2,5 miljard euro