De directie van de grootste beveiligingsfirma ter wereld G4S Aviation Security komt binnenkort met een plan van aanpak om het aangekondigde ontslag van 150 fulltimers op Schiphol naar beneden bij te stellen.
Na overleg tussen de bonden en de directie van G4S Aviation Security kondigt de beveiligingsfirma aan alternatieven te onderzoeken voor de grootschalige reorganisatie.
Onbegrip blijkt uit onderzoek
De CNV meldt dat er veel onbegrip op de werkvloer leefde om in de reorganisatie 150 FTE’s te schrappen. Uit een enquête van de vakbond bleek 94 procent van de beveiligers het gevoel te hebben dat snelheid steeds belangrijker werd dan de beveiliging van Schiphol.
Klachten stromen binnen bij meldpunt
Door FNV Beveiliging werd een meldpunt geopend tegen het ontslag van de beveiligers op Schiphol. Klachten stroomden binnen over overschrijding van statijden, langer doorwerken en verlofaanvragen die niet worden goedgekeurd.
“Op het gezamenlijke meldpunt verzamelen we bewijzen die aantonen dat er helemaal geen overschot aan personeel is bij G4S Aviation Security”, aldus bestuurder FNV Beveiliging Tanja Schrijver.
Afspraken naleven
De beveiligingsfirma heeft toegezegd dat leidinggevenden op de werkvloer er nogmaals op worden gewezen dat de afspraken met de bonden worden nageleefd. Hierbij horen de statijden van 120 minuten en gereguleerde pauzetijden.
De bonden gaan binnenkort weer met de G4S rond de tafel zitten om de reorganisatie verder te bespreken. Het meldpunt blijft ondertussen geopend.
> Lees ook FNV start meldpunt G4S-ontslagen op Schiphol