SOBA heeft onlangs de Cedeo erkenning ontvangen. Een Cedeo erkenning is gebaseerd op een klanttevredenheidsonderzoek onder opdrachtgevers. SOBA is een professionele aanbieder van opleidingen in Inbraakbeveiliging, Brandveiligheid en Security Management.
“Als opleidingsinstituut hechten we veel waarde aan kwaliteit en dit willen we waarborgen, ook wanneer we groeien als bedrijf”, vertelt Ymke van Kersen, directeur van SOBA. “Al onze opleidingen en cursussen worden daarom ook altijd na afloop geëvalueerd. Deze evaluatie is voornamelijk gericht op de opleiding zelf en op de kennis van de desbetreffende docent. Deze evaluaties worden door onze deelnemers veelal positief ingevuld. Maar hoe tevreden zijn onze klanten? Wat vinden zij van onze service en van ons aanbod? Om op die vragen antwoord te krijgen hebben wij Cedeo gevraagd om een onafhankelijk onderzoek hiernaar te laten doen.”
Vanaf heden mogen we SOBA een Cedeo Erkend bedrijf noemen
Aantoonbare tevredenheid
Ymke vertelt verder dat zij veel contacten onderhouden met hun klanten en vaak positieve signalen opvangen. “En daar zijn wij heel blij mee! Toch is het voor ons ook belangrijk om dit aantoonbaar te kunnen maken. Daarnaast kan een Cedeo erkenning helpen in bepaalde samenwerkingen met andere bedrijven of instanties, zoals het UWV. Om dit te verwezenlijken, heb je de hulp en inzet van onder andere deze klanten nodig. “Gelukkig wilden ze allemaal meewerken en verliep het onderzoek snel en soepel. Ik ben dan ook heel blij dat we het keurmerk hebben gekregen. Vanaf heden mogen we SOBA een Cedeo Erkend bedrijf noemen.”
Hoge waardering
“Een Cedeo erkenning geeft opdrachtgevers de garantie dat tenminste 80 procent van hun klanten tevreden of zeer tevreden is. Wij hebben een score behaald van maar liefst 91 procent! En daar zijn we bij SOBA heel trots op. Dankzij de inzet van alle medewerkers bij SOBA is dit mooie resultaat tot stand gekomen.”
De afgelopen jaren heeft SOBA als bedrijf een sterke groei doorgemaakt. Dit heeft geresulteerd in een breder opleidingsaanbod, vernieuwde leermiddelen en veel nieuwe vakdocenten. “Dan is het zeker mooi om te zien dat dit gewaardeerd wordt door onze klanten”, aldus Ymke.
> LEES OOK: Nieuw bij SOBA: Insider Risk opleidingen
Een mooi rapport
Tijdens het Klanttevredenheidsonderzoek benadert Cedeo (opleidings)functionarissen en opdrachtgevers met een aantal gerichte vragen over hun ervaringen met de betreffende organisatie. In het rapport komt duidelijk naar voren dat de klanten meer dan tevreden zijn. “SOBA toont zich klantvriendelijk, is goed bereikbaar en handelt snel. Het lesmateriaal is goed uitgewerkt en zeer compleet.” Wat het meest wordt gewaardeerd? “Het serviceniveau, onze flexibiliteit en de prijs/kwaliteitverhouding hebben een mooie score behaald maar wat er bovenuit steekt, is ons brede opleidingsaanbod met de diverse locaties verspreid in het land.” Ook wordt benoemd door referenten dat SOBA betrokken is bij de organisatie van haar opdrachtgevers en dat SOBA net een stapje verder gaat als het gaat om maatwerk van de opleidingen.
Wat houdt een Cedeo erkenning in?
Cedeo is de onafhankelijke certificerende instantie voor de HR-sector. Aan de hand van periodiek klanttevredenheidsonderzoek onder inkopers van opleidingen en andere HR-diensten beoordeelt Cedeo de aanbieders op kwaliteit, continuïteit en klantgerichtheid. Organisaties met een Cedeo-erkenning worden opgenomen in het register van HR-dienstverleners met een nieuwe of vernieuwde Cedeo-erkenning. Cedeo is onderdeel van Lloyd’s Register, een mondiale autoriteit op het gebied van certificeren, kwaliteit en veiligheid.
Bron: Cedeo
Volg Security Management op LinkedIn