Security Management verwerkt persoonsgegevens. Persoonsgegevens zijn alle gegevens die informatie kunnen verschaffen over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon.
In deze privacyverklaring informeren wij u over de doeleinden waarvoor wij uw persoonsgegevens verwerken, hoe u uw rechten kunt uitoefenen als bedoeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en leest u overige informatie die voor u van belang kan zijn.
Security Management valt onder Insasco BV. Deze privacyverklaring is gelijkluidend voor de werkmaatschappijen van Insasco BV die opleidingsactiviteiten, advieswerkzaamheden of als uitgever werkzaamheden verrichten. Dit zijn SOBA Security Opleidingen BV, SOBA Security Academy BV, AIB Safetech BV, Politievormingscentrum BV, afgekort: SPV, P&R Groep en Security Management. Insasco BV is verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG, de genoemde werkmaatschappijen zijn gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken.
De (gezamenlijke) verwerkingsverantwoordelijke(n) beslis(t)(sen) welke persoonsgegevens worden verwerkt, met welk doel dat gebeurt en op welke manier.
Waarom verwerken wij persoonsgegevens?
Voor opleidingsactiviteiten, advieswerkzaamheden en activiteiten als uitgeverij verwerkt Insasco BV en haar werkmaatschappijen persoonsgegevens die zij van u of van uw werkgever ontvangt bij het bezoek aan haar websites, de aanmelding voor een opleiding, de aanvraag van een brochure, de aanmelding voor een nieuwsbrief of abonnement, of als u telefonisch of per e-mail contact maakt met een van de werkmaatschappijen van Insasco BV. De verwerking van persoonsgegevens is noodzakelijk voor de uitvoering van overeenkomsten of voor de behartiging van de belangen van de (mede)verwerkingsverantwoordelijke(n) of van derden. De belangrijkste processen waarvoor persoonsgegevens van u worden verzameld zijn:
Abonnementenadministratie
Persoonsgegevens worden verzameld voor de volgende activiteiten:
- registratie als abonnee van Security Management
- om aangevraagde documenten te kunnen downloaden
- om producten te kunnen bestellen
- om te kunnen reageren op blogs op de website
- voor de debiteuren en crediteurenadministratie
- voor marketingdoeleinden. Zie verder onder Relatiebeheer en marketing
Relatiebeheer en marketing
Persoonsgegevens worden verzameld voor het aangaan en onderhouden van contacten met belanghebbenden, waaronder werkgevers en hun vertegenwoordigers, (potentiële)cursisten en alumni (oud-cursisten) en abonnees met als doelen:
- het in kaart brengen van behoeften
- het promoten diensten en producten
- het krijgen van feedback over aangeboden diensten
- het toezenden van offertes
- het toezenden van informatie en nieuwsbrieven
- het attenderen van alumni op lustrum activiteiten of andere evenementen
- het uitvoeren van analyses
- het toezenden van nieuwsbrieven
- het benaderen voor abonnementen op de digitale nieuwsbrief
- het benaderen voor abonnementen het vakblad Security Management
- het versturen van informatie over opleidingen, congressen, studiedagen en evenementen
- het versturen van informatie op basis van clickgedrag
Websites
De werkmaatschappijen van Insasco BV hebben openbare websites, zoals de website die u nu bezoekt. Op de websites wordt informatie over het opleidingsaanbod en overige activiteiten gedeeld met bezoekers van de website. Belangstellenden voor cursussen of opleidingen kunnen zich via de website inschrijven voor opleidingen, men kan zich aanmelden voor examens, men kan informatie opvragen of anderszins het verzoek doen om contact op te nemen. Persoonsgegevens worden verzameld voor de hiervoor genoemde doelen en:
- om onderzoek te doen naar factoren die vraag en aanbod bepalen of daarop van invloed zijn
- voor het aangeven van belangstelling voor opleidingen of andere producten en diensten
- het beantwoorden van vragen/opmerkingen van bezoekers van de website
- voor kandidaatstelling voor vacatures die op de website(s) geplaatst zijn
- voor het vergemakkelijken van toekomstig gebruik van de website
- voor het verlenen van toegang tot beveiligde gedeelten van de website(s)
- om het gedrag van de bezoeker op deze website te meten en zo te kunnen analyseren
- om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt
- om bezoekers inzicht te geven in de organisatie en haar medewerkers
Aan wie worden persoonsgegevens verstrekt?
In opdracht van Insasco BV of haar werkmaatschappijen kunnen derden ter uitvoering van een overeenkomst bepaalde onderdelen van de dienstverlening verzorgen. Zij mogen uw persoonsgegevens alleen gebruiken voor de uitvoering van die diensten die in het belang zijn van uw opleiding. Zij mogen u niet voor andere doelen benaderen of uw gegevens doorgeven aan andere partijen.
Met een aantal externe dienstverleners zijn de afspraken contractueel vastgelegd in zogeheten ‘verwerkersovereenkomsten’.
Met het oog op relatiebeheer en marketing zijn de persoonsgegevens die Insasco BV en haar werkmaatschappijen verwerken beschikbaar voor alle werkmaatschappijen van Insasco BV die opleidingsactiviteiten, advieswerkzaamheden en uitgeversactiviteiten uitvoeren.
Uw persoonsgegevens worden niet verhuurd, verkocht of op andere wijze gedeeld met of verstrekt aan derden anders dan hiervoor genoemd. Persoonsgegevens kunnen alleen met derden worden gedeeld wanneer u daar zelf toestemming voor heeft gegeven, als dat noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst of als dat voortvloeit uit een wettelijke plicht.
Hoe wordt gezorgd voor vertrouwelijke omgang met uw persoonsgegevens?
Wij gaan vertrouwelijk om met uw persoonsgegevens en nemen passende technische en organisatorische maatregelen, zodat uw persoonsgegevens worden beschermd. Uw persoonsgegevens worden alleen verwerkt in overeenstemming met deze privacyverklaring en alleen met derden gedeeld wanneer dat geoorloofd is en zorgvuldig gebeurt.
Wat zijn uw rechten?
Indien de verwerking van persoonsgegevens gebaseerd is op uw toestemming, dan kunt u deze toestemming op een later moment altijd intrekken. Verder heeft u het recht om uw persoonsgegevens in te zien en/of te verbeteren. Daarnaast kunt u vragen uw persoonsgegevens te laten wissen en niet meer te gebruiken. Zo bevatten nieuwsbrieven een link waarmee u zich kunt afmelden en/of uw voorkeuren kunt aanpassen. Houd u er rekening mee dat het verstrekken van een kopie van een legitimatiebewijs nodig kan zijn om uw identiteit te contoleren. Onze medewerkers reageren zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 4 weken op uw verzoek.
Stuur uw verzoek naar het volgende emailadres: info@securitymanagement en noteer in het onderwerp waarop uw verzoek betrekking heeft.
U heeft de mogelijkheid een klacht in te dienen over het gebruik van uw gegevens bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Hoe lang worden uw gegevens bewaard?
Uw persoonsgegevens worden bewaard in overeenstemming met de AVG. De gegevens worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk is om de doelen te bereiken waarvoor de gegevens verzameld zijn. Zo worden gegevens over het bezoek aan de website uiterlijk zes maanden na de datum van het websitebezoek verwijderd. De gegevens over de door u gevolgde opleiding worden zes maanden nadat de opleiding met u is beëindigd opgenomen in het alumnibestand. De gegevens in het alumnibestand worden verwijderd op een daartoe strekkend verzoek van u.
Wijzigingen privacyverklaring
Security Management kan deze privacyverklaring wijzigen. Wij raden we u aan deze privacyverklaring regelmatig te lezen. Deze privacyverklaring is voor het laatst gewijzigd op 01 oktober 2021.