SOBA heeft onlangs de Cedeo-erkenning weten te bemachtigen. Een Cedeo-erkenning is gebaseerd op een klanttevredenheidsonderzoek. Een heel belangrijke stap waar SOBA erg trots op mag zijn!
“Als opleidingsinstituut hechten we veel waarde aan kwaliteit en dit willen we waarborgen, ook wanneer we groeien als bedrijf”, vertelt Ymke van Kersen, directeur van SOBA. “Al onze opleidingen en cursussen worden daarom ook altijd na afloop geëvalueerd. Deze evaluatie is voornamelijk gericht op de opleiding zelf en op de kennis van de desbetreffende docent. Deze evaluaties worden door onze deelnemers veelal positief ingevuld. Maar hoe tevreden zijn onze klanten? Wat vinden zij van onze service en van ons aanbod? Om op die vragen antwoord te krijgen, vragen wij Cedeo hier 2-jaarlijks onderzoek naar te doen.”
De docent is goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en werkt met een volledig en geactualiseerd lesprogramma
Aantoonbare tevredenheid
Ymke vertelt verder dat SOBA veel contacten onderhoudt met klanten en vaak positieve signalen opvangt. “En daar zijn wij heel blij mee! Toch is het voor ons ook belangrijk om dit aantoonbaar te kunnen maken. Daarnaast kan een Cedeo-erkenning helpen in bepaalde samenwerkingen met andere bedrijven of instanties, zoals het UWV. Om dit te verwezenlijken, heb je de hulp en inzet van onder andere deze klanten nodig. “Ik ben dan ook trots dat we de verlenging van het keurmerk hebben gekregen en dat SOBA daarmee de Cedeo-erkenning behoudt.”
Hoge waardering
“Een Cedeo-erkenning geeft opdrachtgevers de garantie dat tenminste 80% van de klanten van SOBA tevreden of zeer tevreden is. Wij hebben een score behaald van maar liefst 98,9%! En daar zijn we bij SOBA heel trots op. Dankzij de inzet van alle medewerkers bij SOBA is dit mooie resultaat tot stand gekomen”. De afgelopen jaren heeft SOBA als bedrijf een sterke groei doorgemaakt. Dit heeft geresulteerd in een breder opleidingsaanbod, vernieuwde leermiddelen en veel nieuwe vakdocenten. “Dan is het zeker mooi om te zien dat dit gewaardeerd wordt door onze klanten”, aldus Ymke.
Een mooi rapport
Tijdens het Klanttevredenheidsonderzoek benadert Cedeo (opleidings) functionarissen en opdrachtgevers met een aantal gerichte vragen over hun ervaringen met de betreffende organisatie. In het rapport komt duidelijk naar voren dat klanten van SOBA meer dan tevreden zijn.
“SOBA heeft een uitgebreid opleidingsprogramma en geeft alle informatie die wij nodig hebben. Via de website kunnen we trainingen gemakkelijk boeken. Aanvullende vragen zijn snel en duidelijk beantwoord”. Wat het meest gewaardeerd wordt? “De docent is goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en werkt met een volledig en geactualiseerd lesprogramma. Ook was de docent zelf werkzaam in de praktijk en worden er naast de praktijkopdrachten ook werksituaties besproken. Er zijn veel contacturen, kleine klassen en via het online leerportaal was ook allerlei informatie te vinden.” Maar wat er bovenuit steekt, is ons brede opleidingsaanbod met de diverse locaties verspreid in het land. Ook wordt benoemd door referenten dat SOBA de organisatie en administratie goed op orde heeft. “Zij communiceren duidelijk en reageren op een prettige manier én ook nog snel”.
Ymke van Kersen: “Hierbij danken wij alle klanten die deelgenomen hebben aan het onderzoek. En dank aan onze SOBA medewerkers voor jullie inzet. Dankzij jullie zijn wij aan dit mooie resultaat gekomen”.
> Ga naar de opleidingenpagina van SOBA
Volg Security Management op LinkedIn